9.4. Документування результатів соціального діагнозу сім’ї. В ході вивчення окремої сім'ї соціальний педагог може скласти своєрідну «карту сім’ї», куди бажано включити: - список всіх членів сім’ї з вказівкою їх імен, дат народження (смерті); - короткі характеристики членів сім’ї; - найважливіші для кожного члена сім’ї події; - аналіз того, чим тримається сім’я (згуртованість і разділенність її членів, внутрісімейні правила і норми, емоційний клімат); - опис і аналіз зовнішнього середовища (житлові умови, сусідство, місцева демографічна, економічна, екологічна, комунікативна ситуація); - відомості про соціальний статус сім’ї і її членів, про їх національну і релігійну приналежність, освітній і соціокультурний рівень; - аналіз проблем і потреб сім’ї (чи реалістичні очікування змін, які можливості і обмеження в задоволенні потреб і вирішенні проблем); - оцінку і висновок, чому сім’я потребує соціальної допомоги, якої саме. У практиці роботи соціальних педагогів склався досвід соціально-педагогічної паспортизації сімей. «Паспорт» виступає в одній з форм «карти сім’ї», що дозволяє систематизувати базову інформацію в лаконічній (стандартизованій) формі. На відміну від «карти» він не припускає регулярного оновлення (за винятком яких-небудь кардинальних змін в структурі і характеристиках сім’ї), вся оперативна інформація нагромаджується в додатках до паспорта. Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.
|