7.4. Методика організації соціально-педагогічного комплексу (СПК). Соціально-педагогічна робота в соціумі (чи то мікрорайон установи, в якій працює фахівець, чи простір життєдіяльності особи) повинна відповідати принципам комплексності, системності. Один з прикладів – створення СПК. СПК – структурно впорядкована розгалужена мережа виховно-освітніх установ, соціально-психологічних служб, територіальних груп і об’єднань, служб допомоги сім’ї та дитинству, спрямована на соціальний захист і здійснення прав кожного свого громадянина в творчій самореалізації, успішному фізичному, психічному і соціальному розвитку особистості. Структура СПК чітко не окреслена. Як правило, в ланці управління широко використовуються різні координаційні ради (опікунська рада, педагогічна рада, тематичні центри). Наприклад, у структурі шкільного СПК можуть діяти служби: медико-психолого-педагогічна, сімейна, культурного дозвілля, правового і економічного захисту особи, професійної орієнтації і соціальної адаптації, соціальної профілактики, фізичного і психічного здоров’я, розвитку і підтримки дитячих і юнацьких ініціатив. СПК діє на основі спеціально створених програм чи на основі функціональних обов’язків його членів. В завдання СПК входить: - забезпечення необхідних умов за місцем проживання неповнолітніх для ефективного соціального виховання; - проведення ранньої діагностики, корекції та реабілітації; - надання оперативної соціальної допомоги; - координація зусиль у роботі з сім’єю і в мікросоціумі; - соціально-педагогічна підтримка осіб зі специфічними потребами. Можна виділити типи СПК: - шкільного, відомчого і міжвідомчого рівня; - територіального і проблемно-орієнтованого характеру; - широкого профілю й орієнтовані на окремі категорії обслуговуваних. Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.
|