top_left_1

Studentam.net.ua

Курсові та дипломні роботи
top_right_1
top_left_2
Головна arrow Розробки уроків arrow Розробки уроків з образотворчого мистецтва arrow Тема: «ЛИСТІВКА З СЮРПРИЗОМ». ПЛАСТИКА. ОРНАМЕНТ (2 клас)
top_right_2
top_left_3
top_right_3
Тема: «ЛИСТІВКА З СЮРПРИЗОМ». ПЛАСТИКА. ОРНАМЕНТ (2 клас)

Розробка уроку з образотворчого мистецтва. 2 клас.

 Лайсанова.О.М.

“ЛИСТІВКА З СЮРПРИЗОМ”. ПЛАСТИКА. ОРНАМЕНТ
(індивідуальна робота)

   Мета: Ознайомити дітей з паперовою пластикою. Дати поняття про найпростіший орнамент. Розвивати спостережливість, навички сприймання естетичних об'єктів у навколишньому середовищі, вчити використовувати ці навички для створення художнього образу. Формувати вміння самостійно створювати найпростіший орнамент з ліній, використовуючи ритмізацію. Виховувати любов до прекрасного, дбайливе ставлення до природи.
   Обладнання для вчителя: музичне оформлення (П. Чайковський “Пори року. Осінь”), демонстраційний матеріал, сухі листочки, фарби, ножиці, клей, туш, фломастери, аркуш білого паперу.
   Обладнання для учнів: сухий листочок, аркуш паперу для листівки, аркуш паперу для тренувальних вправ, гуашеві фарби, ножиці, клей, туш або фломастери, ганчірка для витирання рук.

Хід уроку

— Ви любите сюрпризи? (Так).
А які сюрпризи нам дарує осінь? (Триби, ягоди, барвисте осіннє листя).
— А ви б хотіли зробити сюрприз для своїх рідних і друзів? (Так).
Сьогодні ми спробуємо підготувати такий веселий сюрприз. Що нам у цьому допоможе?
   (Фарби, клей, ножиці і наші умілі руки).
  
Послухайте вірш, уявіть собі все те, про що в ньому розповідається, а коли я закінчу читати, то, можливо, хтось із вас скаже мені, чим ми будемо сьогодні займатися.
   (Вчитель читає вірш Н. Забіли “Осіннє листя”. Вірш можна читати під музику П. Чайковського).

Настала осінь. Холодом
Повіяло навкруг.
Все більш береться золотом
Осінній ліс та луг.
Від вітру коливаються
Пожовклі дерева,
А листя з них зриваються
І пісеньку співа:
Веселі танцюристи ми,
Кружляєм в висоті, —
Листки, листочки, листики,
Червоні й золоті!
Зриваємось ми зграями
З топольок та беріз,
Злітаємо, кружляємо
І падаємо вниз.
Та вітром знов піднесені
Мчимо з височини.
Нам радісно!
Нам весело!
Нам любо восени.
І піснею приваблені.
Листочки на дубах,
На вишеньках, на яблунях
Шепочуться в садках,
Хвилюються, шепочуться:
“Ой, як же нудно тут!
І нам давно вже хочеться
Звільнитися від пут.
Невже ніхто із прив'язі
Не хоче нас зірвать?
Не винесе, не вивезе,
Не пустить танцювать?!
— Та ви ж іще в зеленому, —
Їм каже вітерець, —
А в одязі буденному
Не можна йти в танець.
Як вдягнете убрання те,
Червоне й золоте, —
Легкі і вільні станете
І теж полетите!..

   (Діти розповідають про те, що вони уявили, слухаючи вірш).
— Ось вам іще одна підказка-загадка: “Навесні виростає, восени облітає”. (Листя).
— Так, сьогодні ми з вами будемо виготовляти листівку у вигляді осіннього листочка.
   Щоб виготовити таку листівку, нам потрібні олівці, аркуш паперу і сухий листочок. (Все це вчитель заздалегідь розкладає на партах. Сухі листочки бажано прикрити білим аркушем паперу, щоб не відвертати увагу дітей на початку уроку).
   Пояснення вчителя.
   Беремо аркуш паперу, згинаємо його навпіл. Кладемо листочок так, щоб одна його сторона збігалася з лінією згину. Обводимо контур листка олівцем. Відтак беремо ножиці і вирізаємо по контуру.
   Ви пам'ятаєте, як правильно користуватися ножицями? (Вчитель проводить короткий інструктаж: з техніки безпеки).
   Молодці, але ваші листочки ще не готові. Чому? (Тому, що вони білі). Як їм можна допомогти? (Розфарбувати).
   Яким кольором будемо розфарбовувати? (Всіма кольорами осені: жовтим, зеленим, багряним, коричневим).
   Діти самостійно виконують роботу на місцях.
   Доки наші листочки сохнуть, послухайте загадку:

У листочку народилась,
І листочком цим живилась.
А як стала виростать,
То листка годі й шукать!
(Гусінь).

   У що вона перетворюється навесні? (У метелика). А ви бачили гусінь? Як вона виглядає? (Довга, кругла, з візерунком на спині).
   Пам'ятаєте, на початку уроку я казала вам, що ми будемо готувати сюрприз? Але ж у звичайному листочку мало цікавого.
   Тому-то, крім листочка, ми з вами сьогодні будемо виготовляти ще й веселу чарівну гусінь. Подивіться, якими яскравими візерунками прикрашена її спина.
   Малюнок, який повторюється, називається візерунком (варто пояснити, що “повторюється” означає “малюється кілька разів однаково”).
   Вчитель демонструє зразки зображення гусені, розповідає, як їх виготовити.
— Спочатку виріжемо з білого паперу смужку і пофарбуємо її за допомогою пензлика в один колір. Потім можна вмочити у фарбу пальчик і поставити кілька крапочок вздовж смужки. Завершуємо роботу, малюючи лінії та крапочки фломастером або тушшю.
   Діти можуть працювати одночасно з учителем, а можуть виконувати візерунок самостійно після пояснення вчителя.
   В обох випадках вчитель повинен нагадати учням, що в кожного з них повинна вийти своя гусінь, не схожа на інших.
   Поки діти завершують роботу, вчитель розповідає, що гусінь буває не лише шкідливою, а й корисною. Якщо є час, можна коротко розповісти про гусінь шовкопряда, яку розмножують на спеціальних фермах. Шовкопряди відкладають кокони, з яких людина виготовляє чудову тканину — шовк.
   Ну ось, наша гусінь готова. Тепер давайте закінчимо розмальовувати листочок і серединку гусені. (Самостійна робота дітей).
   Молодці, бачу, всі вже закінчили роботу. Мабуть, тепер ви хочете спитати мене: “Ми зробили листочок, зробили гарну, яскраву гусінь, а де ж обіцяний “сюрприз”?
   Почекайте, не поспішайте, буде вам і сюрприз! Пам'ятаєте загадку “Із листочка я родилась.. ”? (Діти відповідають).
   Так, справді, тепер ми приклеїмо нашу гусінь на листочок. Для цього складемо її гармошкою, потім намажемо клеєм її голову і кінчик хвостика і приклеїмо до нашого листочка. Ось так. (Вчитель ілюструє своє пояснення діями).
   А зараз подивіться! Беремо в руки звичайний листочок, розкриваємо — і от на ньому з'являється гусеничка. Ось вам, як я і обіцяла, “листочок з сюрпризом”.
   Можна намалювати на листочку прожилки, щоб він став зовсім схожим на справжній.
   (Діти самостійно закінчують роботу. Виставка та обговорення робіт). — Вам сподобалось працювати? Що сподобалось найбільше? Як можна малювати без пензлика?
   А може, хтось із вас пам'ятає, як називається малюнок, що ми намалювали на спині у нашої гусені?
   (Цей малюнок називається візерунком. Його елементи повторюються).

Демонстраційний матеріал

om4

Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.

 
< Попередня   Наступна >

Замовити реферат, курсову або дипломну роботу

bottom_left
bottom_right
Studentam.net.ua © 2008-2024