4.3. Оцінка попиту на банківські послуги |
4.3. Оцінка попиту на банківські послуги Оцінка попиту здійснюється по кожному сегменту ринку. Попит на банківські послуги може бути декількох видів: - від’ємний, при якому пропонована послуга в силу певних обставин не влаштовує ринок і він її не приймає. Причини існування від’ємного попиту: - послуга, яку пропонує банк випередила запити клієнтів і вони не відчувають її переваг та необхідності. При цьому завдання маркетингу полягає в залучені клієнтів з допомогою реклами і роз’яснення переваг нового продукту; - клієнти не знають про новий вид послуг і не користуються ними; - пропонована банком послуга є нижчою за якістю від аналогічних послуг, що пропонують конкуренти. В цьому випадку необхідно знайти новий ринок для такого продукту або підняти його якість; - нульовий попит, при якому споживач не проявляє інтересу до пропонованої послуги, але не відкидає її зовсім; - попит, що зменшується. Він формується в момент насичення ринку або морального старіння пропонованої послуги, гострої конкуренції та зміни основних факторів макросередовища; - непостійний (сезонний) попит, який обумовлений змінами обсягів і умов запитів на банківські послуги з боку окремих сегментів ринку; - латентний (прихований) попит, який існує при неможливості задоволення банком попиту окремого сегменту ринку; - повний попит складається при певному балансі між попитом і пропозицією і для підтримки якого може бути змінена ціна пропонованої послуги; - надпопит характеризується невідповідністю між запитами споживачів і можливостями їх задоволення банківськими установами. Для його усунення можуть бути здійснені такі маркетингові заходи: - підвищення цін на банківські послуги; - зменшення або повне припинення рекламної діяльності; - залучення філіалів або інших банків для надання аналогічних послуг. За частотою пред’явлення попит розділяють на такі види: - повсякденний; - періодичний; - епізодичний; За стадією розвитку виділяють: - сталий попит; - попит, що формується; - потенційний попит; За рівнем забезпеченості попит буває платоспроможний і неплатоспроможний. Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.
|