4.1. Стратегічний план та мета банку |
4.1. Стратегічний план та мета банку Зміст і призначення маркетингової стратегії полягає у встановленні довгострокових цілей банку і розробці заходів для їх досягнення. Основними складовими елементами маркетингового стратегічного плану можна вважати: - формулювання місії банку; - визначення передумов діяльності банку та оцінка маркетингового середовища; - визначення пріоритетів ринку, які мають найсуттєвіший вплив на прийняття стратегічних рішень; - оцінка сильних і слабких сторін банку, його можливостей і ризиків; - коректування стратегії в умовах мінливого ринкового середовища; - вибір часу стратегічних дій; - очікувані результати від реалізації стратегії. Вибір та реалізація маркетингової стратегії банку здійснюється з урахуванням певних вимог, а саме: - відповідність місії банку; - узгодження з ресурсами і можливостями банку; - сумісність з планами структурних підрозділів; - досяжність, але напруженість основних стратегічних завдань; - забезпечення фінансової життєздатності банку і його зростання; - забезпечення максимальних дивідендів для акціонерів і максимальної вартості цінних паперів банку на фондовому ринку; - забезпечення належного добробуту персоналу банку. Місія банку визначається на основі чіткого бачення майбутнього, формулюється керівництвом або власниками банку і доводиться як до персоналу, так і до громадськості взагалі. Це формулювання повинно бути простим і доступним як для працівників, так і для клієнтів банку. Всі структурні підрозділи повинні підтримувати місію і орієнтувати на неї свою діяльність. Для формулювання місії необхідно відповісти на такі питання: 1. Яким повинен стати банк і чому? 2. Які продукти він буде продавати? 3. Яким чином і за скільки часу банк стане таким? 4. Яка ієрархія цінностей банку? 5. Хто буде клієнтами банку? 6. Яка необхідна структура для досягнення місії банку? Вибір стратегічної мети і місії банку обумовлені такими основними факторами: - історія банку; - організаційна структура і внутрішня культура банку; - маркетингове середовище; - ресурси комерційного банку; - психологічний тип та ціннісні орієнтації керівних осіб банку (теоретичні, економічні, політичні, морально-естетичні, релігійні і т.д.). Розробка маркетингової стратегії банку передбачає наступні основні етапи: - аналітичні і економічні огляди з метою визначення тенденцій соціально-економічного розвитку регіону, країни, світового господарства в цілому і фінансового ринку зокрема; - визначення цільових ринків з метою зосередження зусиль на задоволенні потреб певних груп клієнтів та збір інформації про цільові ринки; - визначення можливостей і ресурсів банку; - формування цілей банку шляхом зіставлення можливостей розвитку по кожному цільовому ринку з ресурсами банку; - розробка маркетингових програм і стратегії для кожного цільового ринку з урахуванням цілей банку і ресурсних обмежень (маркетингові програми повинні включати визначення продуктів для даного ринку, методи цінової політики, системи доставки (збуту) і стимулювання); - розробка планів і бюджетів реалізації маркетингової стратегії; - моніторинг положення банку на ринку, що забезпечує зворотній зв’язок між заходами банку і змінами ринку та відповідне корегування маркетингової стратегії. Основні типові помилки при розробці маркетингової стратегії: - покладання всієї роботи по розробці маркетингового стратегічного плану тільки на служби маркетингу; - неузгодженість елементів стратегії, які розробляються в різних підрозділах банку; - недостатність або низька якість інформації. Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.
|