2.4. Організація методичної роботи з учителями початкових класів мало комплектних шкіл |
2.4. Організація методичної роботи з учителями початкових класів мало комплектних шкіл У малокомплектній школі вчителі початкових класів працюють з двома, трьома, а то й з чотирма класами. Специфіка роботи з кількома класами вимагає створення для такої категорії працівників окремого методичного об’єднання – методоб’єднання вчителів початкових класів малокомплектних шкіл. Це можуть бути кущові або районні методичні об’єднання. На їх засіданнях розглядаються особливості форм, методів навчання і виховання, організації позакласної і позашкільної виховної роботи, використання наочності та дидактичних засобів навчання в роботі з класом-комплектом, вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду. Певні труднощі в організації методичної роботи виникають тоді, коли в початкових малокомплектних школах працює один або два вчителі. Якщо засідання методичних об’єднань проводити в період навчання учнів, то вчителі не зможуть взяти в них участі, оскільки не буде з ким залишити учнів своєї школи. Тому в більшості випадків засідання кущових, районних методичних об’єднань вчителів початкових класів малокомплектних шкіл проходять в період листопадових, січневих і березневих канікул. На цих засіданнях використовують такі форми роботи, як моделювання уроків, перегляд та аналіз відеозаписів уроків у класі-комплекті, спостереження позакласних виховних занять, обмін досвідом роботи в умовах малокомплектної школи та ін. Для вчителів початкових класів малокомплектних шкіл організовуються постійно діючі та епізодичні семінари з актуальних проблем навчання і виховання учнів та шляхів їх вирішення в умовах роботи з класом-комплектом. В окрему групу при організації семінарів виділяють директорів початкових малокомплектних шкіл, оскільки директор в такій школі є одночасно і вчителем, а початкова малокомплектна школа має свою специфіку. Диференційованого підходу вимагає і організація підвищення кваліфікації вчителів початкових класів, що працюють в умовах малокомплектної школи, а також директорів початкових шкіл. Найбільш доцільно проводити курси для них у період літніх канікул. У навчальних планах курсів відображаються особливості організації навчально-виховного процесу в умовах малокомплектної школи, здійснення керівництва роботою початкової школи. Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.
|