10.3. Соціальний діагноз неформальних об’єднань. Під терміном “неформальна група” позначають відразу кілька об’єктів, соціальна природа якиз є різню. - По-перше, це угрупування переважно підліткові, всередині яких організаційні відносини виражені або дуже слабо, аабо, навпаки, дуже сильно із загрозою використання фізичної сили. Самоціллю подібних неформальних мпільностей у більшості є спілкування, а головним внутрішнім принципом – групова солідарність. Такі неформальні “тусовки” служать засобом самовизначення, тією групою, завдяки якій неповнолітній знаходить своє місце у відношенні “я-ми-вони”. - По-друге, до неформалів на сьогодні відносяться учасники різних самодіяльних об’єднань. Серед них – екологічні групи, історико-культурні об’єднання і політичні клуби. - По-третє, до неформальних організацій часто відносять тих, хто включений у масові національні та суспільні рухи. Неформальні групи можуть бути організовані як у рамках формальних, так і поза ними. Перші є у рамках певних організацій, другі – існують незалежно від формальних. Вони утворюються на основі просторової близькості (сусіди), спільності інтересів, психофізіологічних характеристик, особистої симпатії. Контакти в таких групах є глибші й ширші, більш значущі для індивідів. Саме такі групи справляють суттєвий вплив на соціалізацію особистості. Причинами створення неформальних об’єднань є: - реакція на недоліки роботи з молоддю; - проблеми соціальної структури в державі; - наслідки бюрократії та формалізму; - прагнення проявити самостійність; - прагнення задовольними потреби й інтереси; - необхідність у спілкуванні; - особливості молодіжної свідомості й розвитку. Соціально-педагогічним впливом на спрямованість і діяльність неформальної групи моржна виділити: через поведінку лідера, введення в групу осіб, які мають просоціальну спрямованість, через переорієнтацію діяльності. Соціальний діагноз неформальних об’єднань здійснюється за наступною технологією. І етап: - ознайомлення з групою, його лідером; - постановка мети і завдань; - виділення предмету діагностики; вибір основних показників і критеріїв. ІІ етап: - вимірювання і аналіз отриманих кількісних та якісних показників. ІІІ етап: - підсумок, оформлення висновків і постановка соціального діагнозу неформальної групи. Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.
|