top_left_1

Studentam.net.ua

Курсові та дипломні роботи
top_right_1
top_left_2
Головна arrow Психологія arrow Основи соціального партнерства (Лекції) arrow 5. Класифікація міжособистісних конфліктів.
top_right_2
top_left_3
top_right_3
5. Класифікація міжособистісних конфліктів.

5. Класифікація міжособистісних конфліктів.

      Для практичної роботи з міжособистісної роботи з конфліктами доцільно провести класифікацію цих конфліктів. Таку класифікацію проводять по наступним чинникам: а) по сферах існування; б) по ефекту і функціональним наслідкам; в) по критерію реальності. Розглянемо більш докладно виділені нами групи.
      По сферах існування конфлікти можна поділити на: ділові, сімейні, майнові, побутові. (наприклад: під час атестації начальник виступив із цілим рядом зауважень в адресу працівника, вказавши на серйозні прорахунки в роботі. Зауваження були серйозними і обґрунтованими. У відповідь працівник заявив, що його керівник зводить з ним особисті рахунки – діловий конфлікт).
      По своєму ефекту і функціональним наслідкам міжособистісні конфлікти бувають: конструктивні і деструктивні. Зазвичай в такого роду конфліктах існують як конструктивна сторона так і деструктивна, різниця в тому. яка із сторін переважає в конфлікті. Конструктивна сторона полягає в тому, що сприяє проясненню взаємовідносин між сторонами і налагодженню способів покращення поведінки учасників конфлікту. Деструктивна сторона проявляється тоді, коли один із опонентів використовує недозволені методи боротьби, прагне психологічно подавити партнера, дискредитує і принижує його в очах оточуючих. Досить часто конфлікти такого роду виникають на роботі. Існує навіть спеціальний термін „моббінг”, який означає пригнічення, переслідування, грубість, нападки і прискіпування, які часто носять скритий характер. за даними науковців тільки при прийомі на роботу 3-4 % кандидатів на посаду піддаються моббінгу. Число жертв моббінгу під час трудової кар’єри зростає в десятки раз. Деструктивне вирішення конфлікту має три негативних наслідки. По-перше навіть якщо вам здається, що ви виграли, а ваш опонент програв, то найчастіше страждають дві сторони. По-друге взаємовідносини в майбутньому стають напруженими, зберігається почуття образи в однієї із сторін, учасник, який програв звинувачує себе в тому, що він невміло вів конфлікт а тому програв, така поведінка негативно впливає на самооцінку. По-третє нездатність до взаємного задоволення потреб всіх учасників конфлікту є шкідливою тому, що негативно впливає на здоров’я.
      По критерію реальності М. Дойч виділив такі типи конфліктів:
      – істинний конфлікт, який існує об’єктивно і сприймається адекватно;
      – випадковий або умовний конфлікт, який залежить від обставин;
      – зміщений конфлікт, коли за конфліктом приховується інший, невидимий, скритий, який лежить в основі явного;
      – невірно приписаний, конфлікт між сторонами, які помилково не вірно сприйняли один одного, а тому неправильно із толкували проблеми;
      – латентний (скритий) конфлікт, який повинен був би відбутися, але його немає, тому, що по певних причинах він не признається сторонами;
      – неправдивий (обманний) конфлікт, тоді, коли відсутні об’єктивні основи конфлікту і він існує тільки через помилки сприйняття і розуміння.

Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.

 
< Попередня   Наступна >

Замовити реферат, курсову або дипломну роботу

bottom_left
bottom_right
Studentam.net.ua © 2008-2024