top_left_1

Studentam.net.ua

Курсові та дипломні роботи
top_right_1
top_left_2
Головна arrow Статті arrow Культура. Наука. Освіта. arrow Робота педагога з комп'ютерними мережами
top_right_2
top_left_3
top_right_3
Робота педагога з комп'ютерними мережами

РОБОТА ПЕДАГОГА З КОМП'ЮТЕРНИМИ МЕРЕЖАМИ

   Діяльність сучасного педагога пов'язана з необхідністю застосовувати візуалізовані засоби представлення інформації в електронній формі; збирати інформацію, одержану з різних джерел у різний час, і з'єднувати її у зв'язану структуру; здійснювати навігацію у масиві інформації; використовувати системи повідомлення (обмін електронними повідомленнями, організація дощок оголошень), захисту від несанкціонованого доступу з боку інших користувачів. Для цього вчитель використовує можливості комп'ютерних мереж — взаємопов'язаних (через канали передавання даних) комп'ютерів, які забезпечують користування засобами обміну інформацією і колективного використання апаратних, програмних та інформаційних ресурсів мережі.
   Підключений до глобальної мережі Internet комп'ютер надає викладачам, студентам (учням) неабиякі комунікативні можливості: включитися у глобальний діалог з колегами з усього світу за допомогою електронної пошти; отримати лінгвістичну практику у процесі он-лайнових електронних конференцій; одержати додаткові роз'яснення від он-лайнових навчальних програм або включитися у заочні навчальні курси, організовані національними або зарубіжними навчальними закладами, тощо. Комунікація в мережі Internet побудована тільки на формах віддаленого й автоматизованого контакту (невербальна взаємодія відсутня).
   Підключення до Internet відкриває доступ до його ресурсів, вартість яких оцінюється більйонами доларів. Вони охоплюють більше півтори тисячі загальнодоступних он-лайнових бібліотечних каталогів, у т. ч. каталоги Національної бібліотеки ім. В. І. Вернадського, Бібліотеки конгресу США, Британської бібліотеки, Національної бібліотеки Канади; сотні тисяч банків і баз даних; інформаційні системи, що надають матеріали на будь-яку тему он-лайновим щоденним газетам та електронним журналам усього світу; архіви програмного забезпечення для популярних платформ — DOS, Windows, UNIX, Macintosh, Novell NetWare; участь у конференціях USENET на будь-яку тему; безкоштовний доступ до навчального програмного забезпечення і документації з файлових архівів; бази даних, що містять результати досліджень, та ін.
   Від того, наскільки педагог етичний під час комунікації, уміє вести діалог, коректний у судженнях, залежить культурно-соціальне середовище комунікацій в Internet.
   Доступ до мереж телекомунікацій, Internet покращує інформаційну, комунікативну оснащеність учителів. Комп'ютерні мережі в навчальному процесі забезпечують використання світових систем знань і культури; трансляцію вироблених людством знань; необмеженість свободи творчості; вільне формування людиною особистісно значущих поглядів на суспільство й навколишній світ; поширення форм домашньої й дистанційної освіти. Завдяки комп'ютерним мережам стає можливим доступ до інформаційних ресурсів: фахівців з різних галузей знань, колег, які живуть і працюють в іншому культурному середовищі; електронних конференцій, на яких обговорюють новітні роботи в галузі науки і техніки.
   Такий підхід утвердився в американській системі освіти, де школи використовують різноманітні спеціальні освітні Web-сервери. Популярним є сервер, на якому міститься інформація про всі події в галузі освіти США (http://www.edweek.org). Деякі школи мають на серверах власні сторінки, куди вчителі вміщують розробки уроків.Є сервери з планами уроків і “загального користування” (http://www.ncsa. uiuc.edu.edu/classroom/classrom.html), функціонує чимало телеконференцій, зокрема дискусії вчителів з навчальних технологій ( Ця адреса електронної пошти приховується від різних спамерських та пошукових роботів. Щоб побачити її потрібно активувати java-script. ), з проблем програм глобального навчання і світових культур ( Ця адреса електронної пошти приховується від різних спамерських та пошукових роботів. Щоб побачити її потрібно активувати java-script. ), дискусії дітей ( Ця адреса електронної пошти приховується від різних спамерських та пошукових роботів. Щоб побачити її потрібно активувати java-script. ) та ін.
   Працюючи у мережі, вчителі можуть розширити комунікативні зв'язки, дізнатися про особливості викладання відповідних предметів в інших навчальних закладах, знайомляться з новими навчальними програмами і підручниками, теоретичними і прикладними розробками тощо. За допомогою комп'ютерних мереж вони використовують різноманітні навчальні матеріали; підвищують свою кваліфікацію шляхом дистанційного навчання у вищих навчальних закладах, використовують для свого професійного зростання широкі інформаційні ресурси комп'ютерних мереж.
   Для встановлення зв'язків із суб'єктами комунікації вчитель має знати програми взаємодії в комп'ютерній мережі (табл. 1), що забезпечують обмін інформацією між об'єднаними в ній комп'ютерами.

                                                                                                                                                             Таблиця 1

Програми взаємодії в мережі

WinPop-Up

Призначена для перегляду повідомлення, яке спливає; входить до групи службових програм Windows 9'х. Повідомлення не можна зберегти

IRC (Internet Relay Chat)

Забезпечує проведення телеконференцій у реальному часі, анонімне спілкування на цікаву тему або швидке одержання консультації. Беруть участь кілька осіб

Chatter vl. 0

Підтримує аудіозв'язок, повідомлення, дошку оголошень, автовідповідь, діалог у реальному часі. Не потребує серверу

Net Ad visor 1.0

Здійснює обмін повідомленнями між комп'ютерами локальної мережі

Ytalk32

Підтримує комунікацію через локальну і глобальну (Internet) мережі. Можливе голосове спілкування

Netroom 1.21

Підтримує комунікацію в локальній мережі

Vypress Auvis 1.6.1

Користувачі не мають змоги відправляти повідомлення, а можуть тільки приймати текстові повідомлення від адміністраторів із серверів

   Так, програма WinPop-Up входить до стандартного пакета програм Windows 9'х і надає змогу користувачам локальної мережі (об'єднує користувачів однієї або кількох установ завдяки високошвидкісному каналу передавання даних), зокрема викладачам, учням (студентам), обмінюватися повідомленнями (залежно від вибору відповідної опції при його відправленні).
  
   Локальна комп'ютерна мережа (Intranet) — сукупність серверів (підключений до мережі комп'ютер, що надає її користувачам певні послуги; джерело ресурсів мережі) і робочих станцій (комп'ютер, підключений до мережі, через який користувач отримує доступ до її ресурсів).

   Основними перевагами роботи педагога в локальній комп'ютерній мережі є:
— можливість зберігати дані персонального і спільного користування на дисках файлового серверу (комп'ютер з великою ємністю дискової й оперативної пам'яті). Це дає змогу кільком викладачам (учням, студентам) працювати з даними спільного користування (перегляд і читання текстів, баз даних тощо) одночасно;
— обмін інформацією між комп'ютерами, користувачами мережі закладу освіти, що забезпечує діалог між ними (електронна пошта);
— можливість використовувати мережне середовище для вдосконалення навчальних методик завдяки впровадженню спеціальних програм обміну інформацією між комп'ютерами учнів (студентів) і комп'ютером викладача (дистанційне навчання);
— доступ педагога з будь-якого комп'ютера локальної мережі до ресурсів глобальних комп'ютерних мереж (об'єднують користувачів, розташованих по всьому світу) за наявності єдиного комунікаційного вузла глобальної мережі.
   Програми взаємодії у комп'ютерній мережі не можуть замінити безпосереднього контакту з викладачем, який передбачає вербальний і невербальний вплив, проте розширюють його вибір в організації взаємодії з суб'єктами комунікації.

Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.

 
< Попередня   Наступна >

Замовити реферат, курсову або дипломну роботу

bottom_left
bottom_right
Studentam.net.ua © 2008-2024