top_left_1

Studentam.net.ua

Курсові та дипломні роботи
top_right_1
top_left_2
top_right_2
top_left_3
top_right_3
Професійний відбір спеціалістів

Професійний відбір спеціалістів

   Розбудова України орієнтує кадри на науку та пріоритет якісних змін. Якість спеціалістів в першу чергу забезпечується ефективністю професійної орієнтації молоді, професійним відбором, а потім інтенсифікацією підготовки, всією системою навчання та виховання. Однак вирішення цієї державної справи потребує розв'язання ряду протиріч. Так, скоротився загальний приріст трудових ресурсів і значно зросло усвідомлення відповідальності професійного самовизначення юнаків; на фоні ускладнення техніки, збільшення інтенсивності праці значно виросли вимоги до людини, до її психофізіологічних та особистісних якостей; якісно змінюється і сама молодь: зростає рівень інформованості і особиста самовизначеність, самостійність та критичність суджень. Крім того, в останні роки спостерігається тенденція до зниження загального рівня здоров'я призовників, зростання нервово-психічних розладів. Тому сьогодні формальний перехід до визначення професійної орієнтації, відбору не є примусовим. Вирішувати ці складні проблеми можливо на державному рівні, на базі наукового аналізу, враховувати багато факторів як суспільного, так і особистого, соціально-психологічного характеру. Очевидно, що якісне покращання роботи в цьому напрямку неможливе без єдиної концепції професійного відбору та орієнтації, заснованій на державній програмі виховання (в сім'ї, школі, навчальному закладі) у молодих людей інтересу до діяльності та цілеспрямованій підготовці юнака до армії чи флоту або навчання у вищому навчальному закладі. Головне завдання системи професійного відбору - забезпечити якісне вирішення завдань з раціонального використання призовних ресурсів, створення умов для того, щоб кожний юнак зі вступом до ВВУЗу опинився на тому місці, яке найбільше відповідає його індивідуально-психологічним особливостям, оволодівав тією професією, в якій він одержить найбільше особисте задоволення та принесе максимальну користь державі.
   Свій та закордонний досвід використання професійного відбору свідчить про його високу виробничу, економічну ефективність. За нашими даними (1987-1991), він дозволяє зменшити відсів кандидатів з навчальних закладів у зв'язку з їх професійною непридатністю на 30-50%, підвищити надійність роботи систем управління на 10-25%, знизити аварійність на 40-70%, скоротити фінансові затрати на підготовку спеціалістів на 30-40%. Американські вчені стверджують, що завдяки введенню професійного відбору у навчальних закладах ВПС СІЛА тільки зниження відсіву курсантів з 75 до 36% дозволяє зекономити біля 6 млн доларів в підготовці кожних 100 льотчиків (Г.Армстронг, 1962). Таким чином, ефективність ПВ має декілька основних вимірів:
   - підвищення працездатності та безпечної діяльності спеціалістів, а значить підвищення працездатності;
   - значний економічний ефект, який дає ПВ;
   - збереження та раціональний розподіл трудових ресурсів держави (соціально-психологічний ефект).

Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.

 
< Попередня   Наступна >

Замовити реферат, курсову або дипломну роботу

bottom_left
bottom_right
Studentam.net.ua © 2008-2024