top_left_1

Studentam.net.ua

Курсові та дипломні роботи
top_right_1
top_left_2
top_right_2
top_left_3
top_right_3
3.4.1. Психологічні теорії пам'яті

3.4.1. Психологічні теорії пам'яті

   Перша група теорій: асоціативний напрямок (від лат. associatio — сполучення, зв'язок). Принцип асоціативного зв'язку зводиться до такого: якщо певні психічні утворення виникли у свідомості одночасно або безпосередньо один за одним, то між ними виникає асоціативний зв'язок, і повторна поява якогось із елементів цього зв'язку обов'язково викликає у свідомості появу всіх його елементів.
   Як ми згадуємо щось, використовуючи, наприклад, "вузлик на пам'ять"? Ми наштовхуємося на вузлик; вузлик відсилає нас до тієї ситуації, в якій він був зав'язаний; ситуація нагадує про співрозмовника; від слів співрозмовника ми згадуємо тему розмови і, нарешті, приходимо до шуканого предмета.
   Гештальтизм (від нім. gestalt — образ) — друга група теорій пам'яті. Гештальт (образ) означає цілісну організацію, структуру, яка не зводиться до суми її складових. Основою утворення зв'язків тут визнається організація матеріалу, яка визначає й аналогічну структуру слідів у мозку за принципом ізоформізму, тобто подібності за формою. Наприклад, портрет за штрихами.
   Теорія діяльності — третій напрямок. Експериментально встановлено і доведено, що найпродуктивніше зв'язки утворюються й актуалізуються тоді, коли відповідний матеріал виступає як мета дії.
   Характеристики цих зв'язків — тривкість і лабільність (рухомість) — визначаються тим, яка значущість цих зв'язків в діяльності суб'єкта для досягнення цілей.
   Принцип цієї концепції: утворення зв'язків між різними уявленнями визначається не тим, який сам по собі запам'ятовуваний матеріал, а швидше тим, що з ним робить суб'єкт.

Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.

 
< Попередня   Наступна >

Замовити реферат, курсову або дипломну роботу

bottom_left
bottom_right
Studentam.net.ua © 2008-2024