Розробка уроку з трудового навчання. 2 клас. Бабовал.Т.І. Янусь.С.В. Тема. Аплікація композиції. Сюжетна (тематична) аплікація. Добір кольорів паперу. Послідовність виготовлення сюжетної аплікації. Мета. Вчити створювати сюжетну аплікацію, добирати відповідні кольори паперу. Вчити гармонійно заповнювати аплікацією площину паперу. Прищеплювати любов до праці. Виховувати старанність, охайність. Обладнання. Кольоровий папір, аркуш альбомного паперу, цупкий папір, ножиці, клей, технологічна картка, зразок готового виробу, шаблони півника і мишенят. Хід уроку I. Підготовка робочих місць (перед початком уроку). II. Організаційний момент. Сьогодні ми Казку сюди запросили, Щоб бачити Казку і слухать гуртом, А Казка в дорозі десь там загубилась — Давайте її пошукаєм разом. Разом: Каз-ко! Каз-ко! (Входить хлопець з торбинкою).
— Хто ти такий? Тебе ніхто не кликав! Хлопець. Я посланець від Казки. Вона просила передати вам ось цю торбинку. В ній є різні загублені речі від казок. Якщо ви відгадаєте, з яких вони казок, то тоді прийде пані Казка. (Ключик, яйце, рукавичка, люстерко, ...). (Діти відгадують всі казки і з'являється Казка.) Казка. Здрастуйте, діти. Впевнена в тому, що ви всі давно знайомі зі мною. Я приходжу до вас перед сном, щоб ви спали спокійно, щоб у сні на вашому обличчі не зникала посмішка, щоб сон ваш був чарівним. Я — українська народна Казка. А чи знаєте ви українські казки? Які? (Діти називають.) — А чи знаєте ви цю народну казку? (Читає уривок з казки "Колосок "). "Замісив він тісто, нарубав дров, розпалив у печі. А коли піч нагрілася, посадив у неї пироги. Мишенята теж часу не гають: таночок водять, пісні співають. Спеклися пироги, Півник їх вийняв, на стіл поклав. А мишенята тут як і вродилися. — Ох і зголоднів я! — облизався Круть. — Мені теж страх як їсти хочеться! — пищить Верть". — Назвіть головних героїв цієї казки, (Півник і двоє мишенят — Круть і Верть.) (На дошку прикріплюються малюнки до казки). III. Повідомлення теми і мети уроку. — Зараз ви спробуєте виготовити сюжетну аплікацію, яка і буде ілюстрацією до української народної казки "Колосок". Сюжетна аплікація — відображає сукупність подій, ситуацій. Сюжетною аплікацією створюються ілюстрації до казок, оповідань. IV. Розгляд зразка виробу. V. Технологія виготовлення виробу. Розгляд і аналіз технологічної картки. Для основи композиції можна використати аркуш альбомного паперу, перегнувши його так, щоб отримати квадрат. На квадраті вимірюють знизу 7 см і відмічають лінію згину (а). Перегинають по лінії папір під прямим кутом (б). На вертикальній площині основи виконують аплікацію. Стилізовано зображують хатинку з тином, вітрячок, сонечко, хмаринку (б). З цупкого паперу вирізують фігури мишенят і півника (в, г), користуючись для розмічання шаблоном. Фігурки також прикрашають аплікаційно. VI. Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів та інструментів. VII. Повторення правил техніки безпеки. (Розкаже інженер з техніки безпеки). VIII. Самостійна робота учнів. Бажано виріб виготовляти попарно: один учень виконує аплікацію, а другий — вирізує фігурки мишенят і півника та прикрашає аплікаційно. Вчитель наголошує, що площина паперу повинна бути гармонійно заповнена аплікацією. Фізкультхвилинка. Руки вгору підняли І на місці всі пішли. Сіли-встали, Сіли-встали, І на місці пострибали.
IX. Продовження самостійної роботи. X. Оцінювання робіт (вчитель, Казка і діти аналізують вироби, вказують на недоліки). Відбір кращих аплікацій на виставку. XI. Підсумок уроку. — Чи сподобалось вам виготовляти сюжетну аплікацію до казки "Колосок"? XII. Прибирання робочого місця. КРУТЬ І ВЕРТЬ Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.
|