top_left_1

Studentam.net.ua

Курсові та дипломні роботи
top_right_1
top_left_2
Головна arrow Біологічні науки arrow Анатомія і фізіологія дитини (Лекції) arrow 2.5. Характеристика постнатального періоду розвитку
top_right_2
top_left_3
top_right_3
2.5. Характеристика постнатального періоду розвитку

2.5. Характеристика постнатального періоду розвитку

   З моменту народження дитини і до смерті в організмі людини відзначаються специфічні особливості будови, біохімічних процесів, функцій в організмі в цілому і окремих його систем, які змінюються в різні періоди життя. Ці зміни зумовлені спадковими факторами, визначаючи до деякої міри етапи розвитку і росту. Проте вирішальне значення для виявлення цих спадкових факторів, формування вікових особливостей мають навчання і виховання, харчування і гігієнічні умови життя, спілкування дитини з людьми, що оточують її, фізична активність та інші фактори, що становлять сутність соціального життя людини. Таким чином, ріст і розвиток організму залежать як від біологічних (генетичних), так і від соціальних (спосіб життя, характер харчування) факторів. Вивчення закономірностей росту і розвитку дітей і підлітків дозволило життєвий цикл людини до досягнення зрілого віку поділити на вікові періоди, які характеризуються специфічними анатомічними і функціональними особливостями. Чітко окреслених меж між цими періодами немає і вони дещо умовні. Проте вичленення таких періодів необхідно, бо діти одного і того ж календарного (паспортного), але різного біологічного віку (вік розвитку) по різному реагують на фізичні навантаження. Критерії такої періодизації включали в себе комплекс ознак, які розцінювались як показники біологічного віку:
   1) розміри тіла і органів, маса;
   2) "скелетна зрілість" - окостеніння скелету;
   3) "зубна зрілість" - прорізування молочних і постійних зубів;
   4) ступінь розвитку вторинних статевих ознак;
   5) м’язова сила;
   6) розвиток залоз внутрішньої секреції.
   Виділяють такі періоди:
-новонароджений - 1-10 днів;
- грудний - до 1 року;
- раннього дитинства - від 1 до 4 років;
- першого дитинства - з 4 до 7 років;
- другого дитинства - з 8 до 11років у дівчаток, і до 12 років - у хлопчиків;
- підлітковий - з 13 до 16 років - у хлопчиків. з 12 до 15 - у дівчаток - період статевого дозрівання;
- юнацький вік - з17 до 21 року - у хлопчиків, з 16 до 20 років - у дівчат.
   Зрілий вік - з 22 років до 60 - у чоловіків, з 21 до 55 - у жінок; похилий вік - з61 до 74 років - у чоловіків, з 56 до 74років - у жінок; старечий вік - -з 75 до 90 років; довгожителі - понад 90 років.
   У процесі індивідуального розвитку існують критичні періоди, які характеризуються підвищеною чутливістю організму, що розвивається, до факторів зовнішнього і внутрішнього середовища. Виділяють такі критичні періоди розвитку:
   1) передембріональний;
   2) запліднення;
   3) імплантація зародка( 4-8 доба ембріогенеза);
   4) формування зачатків осьових органів - хорди, нервової трубки, первинної кишки і плаценти (3-8 тиждень розвитку);
   5) стадія посиленого розвитку головного мозку (20-24 тиждень пренатального періоду розвитку);
   6) момент народження дитини і період новонародженості;
   7) період раннього і першого дитинства (2-7 років), коли закінчується формування взаємозв’язків між органами та системами органів;
   8) підлітковий вік (період статевого дозрівання - у хлопчиків з13 до 16 років, дівчаток - з 12 до 15 років).
   При дії несприятливих факторів навколишнього середовища може спостерігатися ретардація - сповільнений розвиток.

Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.

 
< Попередня   Наступна >

Замовити реферат, курсову або дипломну роботу

bottom_left
bottom_right
Studentam.net.ua © 2008-2020