Studentam.net.ua
Реферати, курсові та дипломні роботи
Головна arrow Психологія arrow Основи патопсихології (Лекції) arrow Лекція 8. Поведінкові реакції як головні прояви підліткової психіки
03.12.2016
Платні роботи
Реферати
Курсові
Дипломні, магістерські ...
Онлайн бібліотека підручників
Біологічні науки
Валеологія
Екологія
Економічні науки
Етика та естетика
Землезнавство
Історія
Літературознавство
Педагогіка
Правознавство
Психологія
Соціальна робота
Корисні матеріали
Біографії
Розробки уроків
Статті
Друзі

Електронна бібліотека




Лекція 8. Поведінкові реакції як головні прояви підліткової психіки

Лекція 8. Поведінкові реакції як головні прояви підліткової психіки

     Порушення поведінки у дітей часто важко аналізувати, соціально-психологічні причини цих порушень можуть поєднуватися з патологічними. Ковальов В.В. і Лічко А.Є. виділяють такі критерії розрізненням патологічних і нормальних (які є результатом реагування на складну життєву ситуацію) поведінкових реакцій:
      1) патологічні – як кліше, стереотипно повторюються;
      2) понижується загальна критичність при оцінці своєї поведінки;
      3) утруднюється нормальна соціальна адаптація;
      4) поширюються за межі тієї групи і ситуації, в яких виникли;
      5) з’являються невротичні розлади (коливання настрою, порушення сну, дратівливість тощо).
      Реакція емансипації – проявляється у прагненні звільнитися з-під опіки рідних, вчителів, наставників тощо. Пов’язана із боротьбою за самостійність, самоствердження. Реакція “нормальної” емансипації виникає у психотравмуючій ситуації, конкретно спрямована проти когось, відносно короткочасна.
      Типи хобі-реакцій у підлітків:
      - інтелектуально-естетичні;
      - тілесно-мануальні;
      - лідерські;
      - інформаційно-комунікативні;
      - накопичувальні;
      - егоїстичні;
      - азартні.
      Типи дитячих поведінкових реакцій у підлітків:
      - реакція відмови;
      - реакція опозиції;
      - реакція імітації;
      - реакція компенсації;
      - реакція гіперкомпенсації.
      Реакція грунтування з ровесниками. Група для підлітка є важливим каналом інформації, новою формою міжособистісних відносин, де підліток пізнає себе та інших, в групі підліток задовільняє ті емоційні контакти, які неможливі у сім’ї. Але, незаперечним є факт, що саме в групі підліток вперше знайомиться з алкоголем, з наркотичними речовинами, скоюються злочини. Найчастіше попадають під негативний вплив конформні, соціально та емоційно незрілі підлітки. З віком підліткова конформність понижується, вплив групи зменшується і подальший життєвий шлях залежить від особистісних якостей підлітка.
      Реакції, пов’язані з підвищеною увагою до своєї зовнішньості. Порівнюючи себе із відомими кінозірками, спортсменами, моделями, підлітки часто знаходять в себе “недоліки” свого вигляду, що викликає почуття незадоволення, невпевненості. Це інколи призводить до формування дисморфофобії (нав’язливий страх, наприклад, вийти на пляж), дисморфоманії (зверхцінна ідея фізичної вади). Найчастіше ці переживання мають перехідний характер, коли не визначають всієї поведінки підлітка, не перешкоджають нормальній соціальній адаптації.
      Реакції, пов’язані із статевим дозріванням і появою статевого потягу. Для підлітків характерні сексуальні фантазування, розмірковування на теми сексу, захоплення відповідною літературою, фільмами. Але можуть і мати місце ранні статеві зв’язки, петтинг, проміскуїтет (безладні статеві зв’язки).

Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.

 
< Попередня   Наступна >
 
Авторські реферати, курсові та дипломні роботи. Онлайн бібліотека підручників.
Studentam.net.ua © 2016