top_left_1

Studentam.net.ua

Курсові та дипломні роботи
top_right_1
top_left_2
Головна arrow Психологія arrow Основи патопсихології (Лекції) arrow Лекція 1. Патопсихологія як наука. Зміст, завдання, методи патопсихології
top_right_2
top_left_3
top_right_3
Лекція 1. Патопсихологія як наука. Зміст, завдання, методи патопсихології

Лекція 1. Патопсихологія як наука. Зміст, завдання, методи патопсихології

      Патопсихологія як психологічна дисципліна вивчає закономірності розладів і відхилень психічної діяльності і якостей особистості людини.
      Патопсихологія:
      1) визначає причини аномальної поведінки;
      2) виявляє приховані ознаки порушень вищих психічних функцій;
      3) орієнтована на раннє виявлення симптомів психічного недорозвитку;
      4) патопсихологічне обстеження спрямоване на корекцію, реабілітацію хворого;
      5) патопсихологічне обстеження часто проводиться при різного роду експертизах (судовій, навчальній, трудовій, військовій), що визначає певний підбір діагностичних методик.
      Принципи патопсихологічного обстеження:
      1) якісний (а не лише кількісний) аналіз форм розпаду психіки, розкриття механізмів порушень психічної діяльності і можливостей їх відновлення;
      2) патопсихологічне обстеження повинно актуалізувати не лише розумові операції хворого, але і його особистісне відношення до експерименту;
      3) патопсихологічна процедура повинна дати можливість виявити структуру не лише змінних, але і збережених форм психічної діяльності;
      4) патопсихологічний експеримент повинен передбачати використання різноманітних, нескладних діагностичних методик з метою виявлення агравації (приховування ознак захворювання) і симуляції (“виставляння” уявлюваних ознак хвороби).
      Патопсихологічний експеримент – створення штучних умов для виявлення патології психічної діяльності людини. Результати спостереження за хворим перевіряються експериментальним дослідженням. Заключення патопсихолога у клініці – це його відповідь на запит, який зробив лікар хворого. Саме психіатр, співставляючи клінічну картину психічного захворювання і інформацію від патопсихолога про психічну структуру дефекту, остаточно виставляє діагноз хворому.
      Симптом – статистично значиме відхилення показника життєдіяльності організму від норми або виникнення нового, не властивого здоровому організму, явища.
      Синдром – патогенетична зумовлена сукупність симптомів, ознак психічного розладу, які внутрішньо взаємопов’язані між собою.
      Ковальов В.В. виділяє такі патопсихологічні синдроми дитячого віку:
      - невропатія;
      - ранній дитячий аутизм;
      - гіперактивність;
      - патологічні страхи;
      - тотальний і парціальний психічний недорозвиток.

Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.

 
Наступна >

Замовити реферат, курсову або дипломну роботу

bottom_left
bottom_right
Studentam.net.ua © 2008-2020