Studentam.net.ua
Реферати, курсові та дипломні роботи
Головна arrow Психологія arrow Основи патопсихології (Лекції) arrow Лекція 1. Патопсихологія як наука. Зміст, завдання, методи патопсихології
11.12.2016
Платні роботи
Реферати
Курсові
Дипломні, магістерські ...
Онлайн бібліотека підручників
Біологічні науки
Валеологія
Екологія
Економічні науки
Етика та естетика
Землезнавство
Історія
Літературознавство
Педагогіка
Правознавство
Психологія
Соціальна робота
Корисні матеріали
Біографії
Розробки уроків
Статті
Друзі

Електронна бібліотека




Лекція 1. Патопсихологія як наука. Зміст, завдання, методи патопсихології

Лекція 1. Патопсихологія як наука. Зміст, завдання, методи патопсихології

      Патопсихологія як психологічна дисципліна вивчає закономірності розладів і відхилень психічної діяльності і якостей особистості людини.
      Патопсихологія:
      1) визначає причини аномальної поведінки;
      2) виявляє приховані ознаки порушень вищих психічних функцій;
      3) орієнтована на раннє виявлення симптомів психічного недорозвитку;
      4) патопсихологічне обстеження спрямоване на корекцію, реабілітацію хворого;
      5) патопсихологічне обстеження часто проводиться при різного роду експертизах (судовій, навчальній, трудовій, військовій), що визначає певний підбір діагностичних методик.
      Принципи патопсихологічного обстеження:
      1) якісний (а не лише кількісний) аналіз форм розпаду психіки, розкриття механізмів порушень психічної діяльності і можливостей їх відновлення;
      2) патопсихологічне обстеження повинно актуалізувати не лише розумові операції хворого, але і його особистісне відношення до експерименту;
      3) патопсихологічна процедура повинна дати можливість виявити структуру не лише змінних, але і збережених форм психічної діяльності;
      4) патопсихологічний експеримент повинен передбачати використання різноманітних, нескладних діагностичних методик з метою виявлення агравації (приховування ознак захворювання) і симуляції (“виставляння” уявлюваних ознак хвороби).
      Патопсихологічний експеримент – створення штучних умов для виявлення патології психічної діяльності людини. Результати спостереження за хворим перевіряються експериментальним дослідженням. Заключення патопсихолога у клініці – це його відповідь на запит, який зробив лікар хворого. Саме психіатр, співставляючи клінічну картину психічного захворювання і інформацію від патопсихолога про психічну структуру дефекту, остаточно виставляє діагноз хворому.
      Симптом – статистично значиме відхилення показника життєдіяльності організму від норми або виникнення нового, не властивого здоровому організму, явища.
      Синдром – патогенетична зумовлена сукупність симптомів, ознак психічного розладу, які внутрішньо взаємопов’язані між собою.
      Ковальов В.В. виділяє такі патопсихологічні синдроми дитячого віку:
      - невропатія;
      - ранній дитячий аутизм;
      - гіперактивність;
      - патологічні страхи;
      - тотальний і парціальний психічний недорозвиток.

Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.

 
Наступна >
 
Авторські реферати, курсові та дипломні роботи. Онлайн бібліотека підручників.
Studentam.net.ua © 2016