Studentam.net.ua
Реферати, курсові та дипломні роботи
Головна arrow Психологія arrow Основи соціального партнерства (Лекції) arrow 2. Переваги переговорів, типологія переговорів та основні функції переговорів.
08.12.2016
Платні роботи
Реферати
Курсові
Дипломні, магістерські ...
Онлайн бібліотека підручників
Біологічні науки
Валеологія
Екологія
Економічні науки
Етика та естетика
Землезнавство
Історія
Літературознавство
Педагогіка
Правознавство
Психологія
Соціальна робота
Корисні матеріали
Біографії
Розробки уроків
Статті
Друзі

Електронна бібліотека




2. Переваги переговорів, типологія переговорів та основні функції переговорів.

2. Переваги переговорів, типологія переговорів та основні функції переговорів.

      У порівнянні з іншими способами врегулювання і вирішення конфліктів переваги переговорів полягають в наступному:
      – в процесі переговорів відбувається безпосередня взаємодія сторін;
      – учасники конфлікту мають можливість контролювати різні аспекти своєї взаємодії (встановлюють часові рамки, рамки обговорення, саму угоду);
      – переговори дозволяють учасникам конфлікту виробити таку угоду, яка би повністю задовольняла кожну сторону, що дозволить уникнути тривалих судових позовів.
      Для того, щоб переговори стали можливими необхідне виконання наступних умов:
      – існування взаємозалежних сторін, які беруть участь в конфлікті;
      – відсутність значних відмінностей в силі суб’єктів конфлікту;
      – відповідність стадії розвитку конфлікту можливостям переговорів;
      – участь в переговорах сторін, які реально можуть прийняти рішення в ситуації, яка склалася.
      Дослідимо основні характерні риси переговорного процесу. До них, насамперед, відносять:
      – добровільність (переговори проводяться добровільно, узгоджено з попередньо розробленим планом);
      – багатостороння взаємодія сторін під час переговорів;
      – переговори відзначаються широким маневруванням сторін (справа ведеться за типом „торгів” у якій сторони збільшують та зменшують вимоги);
      – переговори проводяться сторонами в той час та за таких обставин, коли люди внутрішньо підготовлені до поступок, внутрішньо налаштовані на діалог;
      – у переговорному процесі „боротьба ведеться за правилами”, згідно вимог етикету;
      – значна роль колективної діяльності у переговорах, кожний працює не на власний імідж, а на спільну перемогу;
      – позитивним результатом переговорів є – угоди, домовленості, конвенції, меморандуми;
      – за формою спілкування переговори представляють собою процес безпосереднього мовного (усного) або письмового спілкування.
      Можливі різні підходи до типології переговорів, в залежності від того, який критерій брати за основу. В залежності від кількості учасників переговорного процесу їх поділяють:
      – двохсторонні;
      – багатосторонні (в обговоренні приймають участь більше ніж дві сторони).
      Якщо за основу брати участь третьої нейтральної сторони, то переговори класифікують;
      – прямі (без посередника);
      – непрямі (за участю третьої сторони).
      В залежності від цілей учасників переговорів виділяють такі типи:
      – переговори про перерозподіл (свідчать про те, що одна із сторін конфлікту вимагає змін в свою користь за рахунок іншої);
      – переговори про продовження діючих угод (конфлікт набув затяжного характеру і сторонам необхідна передишка, після чого вони можуть приступити до більш конструктивного спілкування);
      – переговори про створення нових умов (мова йде про продовження діалогу між учасниками конфлікту і укладання нових угод);
      – переговори про досягнення побічних ефектів (орієнтовані на вирішення другорядних питань).
      Функції переговорів досліджувала М.М. Лебедева. Нею було виділено та проаналізовано такі функції, як: 1) пошук спільного вирішення проблеми, 2) інформаційна, 3) комунікативна, 4) регулятивна, 5) пропагандистська, 6) маскувальна. Коротко розглянемо зазначені функції.
      Головною функцією, яку виконують переговори є пошук спільного вирішення проблеми. Складне переплетення інтересів і невдачі в односторонніх діях можуть підштовхнути до початку переговорного процесу навіть відвертих ворогів, які ворогують не один десяток років. (Північна і Південна Кореї).
      Інформаційна функція полягає в тому, щоб отримати інформацію про інтереси, позиції, підходах до вирішення проблеми протилежною стороною, а також представити таку інформацію про себе. Неможливо прийти до суті вирішення проблеми не розуміючи суті проблеми. Інформаційна функція може проявлятися і в тому, що одна із сторін або навіть обидві сторони орієнтовані на використанні переговорів для дезинформації опонентів.
      Комунікативна функція пов’язана із налагодженням і підтримкою зв’язків і відносин конфліктуючих сторін.
      Під регулятивною функцією розуміють регуляцію і координацію дій учасників конфлікту. Вона реалізовується в тих випадках, коли сторони досягнули певних домовленостей і переговори ведуться з питань виконання рішень.
      Пропагандистська функція переговорів полягає в тому, що їх учасники прагнуть впливати на загальну думку з метою виправдання власних дій, висування претензій опонентам, перетягування союзників. Створення сприятливого для себе і негативного для опонентів іміджу здійснюється перш за все через ЗМІ.
      Переговори можуть виконувати і маскувальну функцію з метою досягнення побічних ефектів. В цьому випадку конфліктуючі сторони мало зацікавлені у вирішенні проблеми, оскільки вирішують зовсім інші завдання. Ця функція реалізовується в тому випадку, коли одна із конфліктуючих сторін прагне заспокоїти опонента, виграти час, створити мниме прагнення до співробітництва.
      На думку М.М. Лебедевой, в цілому будь-які переговори одночасно виконують декілька функцій. Але при цьому функція пошуку спільного вирішення проблеми повинна стати пріоритетною, в іншому випадку переговори просто зайдуть в безвихідь.

Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.

 
< Попередня   Наступна >
 
Авторські реферати, курсові та дипломні роботи. Онлайн бібліотека підручників.
Studentam.net.ua © 2016