Studentam.net.ua
Реферати, курсові та дипломні роботи
Головна arrow Статті arrow Культура. Наука. Освіта. arrow РОБОТА ВЧИТЕЛЯ З ЕЛЕКТРОННИМИ БАНКАМИ ІНФОРМАЦІЇ, ПОШУК МАТЕРІАЛІВ У МЕРЕЖІ INTERNET
05.12.2016
Платні роботи
Реферати
Курсові
Дипломні, магістерські ...
Онлайн бібліотека підручників
Біологічні науки
Валеологія
Екологія
Економічні науки
Етика та естетика
Землезнавство
Історія
Літературознавство
Педагогіка
Правознавство
Психологія
Соціальна робота
Корисні матеріали
Біографії
Розробки уроків
Статті
Друзі

Електронна бібліотека




РОБОТА ВЧИТЕЛЯ З ЕЛЕКТРОННИМИ БАНКАМИ ІНФОРМАЦІЇ, ПОШУК МАТЕРІАЛІВ У МЕРЕЖІ INTERNET

РОБОТА ВЧИТЕЛЯ З ЕЛЕКТРОННИМИ БАНКАМИ ІНФОРМАЦІЇ, ПОШУК МАТЕРІАЛІВ У МЕРЕЖІ INTERNET

   Робота з установленими на файлових серверах електронними банками інформації можлива в режимі “off-line”. Значна кількість файлових серверів мережі Internet з банками навчальної, наукової, психолого-педагогічної та іншої інформації дає змогу звертатися до них з відправленими електронною поштою запитами. Файлові сервери є сховищем файлів (програм, програмних комплексів, технічних описів, бібліотек, текстів нормативних актів та ін.). Передаючи на такий сервер команди, записані у тексті електронного листа, користувач може замовити собі наявний на сервері матеріал. Спілкування з таким сервером починається з відсилання на нього команди HELP. Будь-який сервер, отримавши команду, надсилає на зворотну адресу листа з інструкцією щодо подальшої роботи з ним. Усі сервери цього типу однозначно розуміють і команду LIST — прохання надіслати узагальнений перелік матеріалів. Деякі сервери поєднують ці команди, що забезпечує одержання переліку наявних на них матеріалів за першою командою HELP. Серверами з банком інформації, що відповідають на запити, отримані електронною поштою, є INFOMAG, ARIADNA, ATLANT. Науково-педагогічну інформацію містить сервер EMISSIA за адресою
Ця адреса електронної пошти приховується від різних спамерських та пошукових роботів. Щоб побачити її потрібно активувати java-script. . Правила роботи разом з переліком розділів його банку можна одержати за командою HELP.
   Сучасний учитель повинен уміти шукати потрібну інформацію в мережі, що можливо за певного рівня спеціальних знань.
   Пошук матеріалів у мережі Internet, де за різними оцінками розміщено 200—250 млн. документів (Web-сторінок), здійснюється в режимі “on-line”. Полегшенню пошуку необхідних даних сприяють спеціальні ресурси для пошуку, які збирають і зберігають характеристики документів у своїх базах даних. Найповніша всесвітня база наукових даних з різних напрямів міститься на сервері Інституту наукової інформації СІНА ISI (в Україні офіційний партнер — Інститут проблем реєстрації інформації) (
www.isinet.com; www.ipri.kiev.ua). Його база даних побудована з використанням посилань, що дає змогу завантажити всі праці, на які посилається знайдений документ. Відкривши документи, на які посилається вихідний документ, можна одержати безліч праць за конкретною тематикою. Завдяки цьому навчання як процес одержання знань з одного або двох джерел (учитель, книга) перетворюється на процес “добування” знань з використанням пошукових можливостей мережі Internet.
   Ресурсами для пошуку є мережні каталоги (directories) і пошукові системи (“пошукові машини” — англ. search engines).
   Мережні каталоги створюють вручну, вони мають ієрархічну структуру — містять різні розділи, підрозділи тощо. Стараннями людини інформація в них упорядкована, завдяки чому необхідний результат досягається швидше, ніж за допомогою пошукових машин. Однак каталоги містять лише кращі з погляду укладачів сторінки. Найвідоміші мережні каталоги та їх адреси в мережі Internet подано в табл. 1

                                                                                                                                                           Таблиця 1

Найвідоміші мережні каталоги та їх адреси в мережі Internet

Назва мережного каталогу

Адреса каталогу в мережі Internet (URL)

Yahoo

http://www.yahoo.com/

Internet Services List

http://www.spectracom.com/

Excite

http://www.excite.com/

Magellan

http://www.mckinley.com/

Lycos

http://www.lycos.com/

Сузір'я Internet (Stars)

http://www.stars.ru/

Russia on Net

http://www.ru/

   Використання каталогів забезпечує цілеспрямований пошук необхідних даних, перегляд їх змісту.
   Принцип роботи пошукових систем заснований на автоматичній індексації доступних у мережі Internet сторінок і створенні спеціальних баз даних (індексів), що містять ключові слова і пов'язані з ними адреси сторінок. У цих індексах і здійснюється пошук. Пошукові системи складаються з програм, що збирають інформацію для бази даних, власне бази і програми для пошуку в ній даних. Програмами, які збирають інформацію, є так звані роботи, що переглядають у мережі файли і створюють індекси.
   В Internet працює значна кількість пошукових систем, кожна з яких має свої особливості (розмір бази даних, частоту відновлення бази та ін.), тому здійснене в різних системах одне і те саме завдання для пошуку може спричинитися до різних результатів. Найвідоміші пошукові системи та їх адреси в мережі Internet подано в табл. 2.

                                                                                                                                                              Таблиця 2

Найвідоміші пошукові системи та їх адреси в мережі Internet

Назва пошукової системи

Адреса пошукової системи в мережі Internet (URL)

AltaVista

http://www.altavista.com/

Excite

http://www.excite.com/

Lycos

http://www.lucos.com/

WebCrawler

http://www.webcrawler.com/

Rambler

http://rambler.ru/

Яndex

http: //yandex. ru/

SpyLog

http://spylog.com/


   Знаходженню необхідної інформації сприяють так звані позначки-системи, тобто інтерфейси для одночасного пошуку за допомогою кількох пошукових машин, наприклад метасистеми Metacrawler http://www.metacrawler.com/, Metasearch http://metasearch.com/.
   Пошукові сервери, використовуючи власні бази даних, виконують і контекстний пошук — пошук за вмістом документів. На Web-сторінці є спеціальне поле, в якому задається запит: ключові слова для пошуку або їх комбінація з використанням логічних операторів І (“+”), АБО (“,”), НІ (“-”) та ін. У відповідь на запит видається список документів з посиланнями на відповідну адресу та поясненням і/або короткою анотацією документа. Для входу на сервер досить набрати його адресу в полі адреси (якщо вже були звернення до нього, можна скористатися списком, що розкривається в полі адреси, або записом у Журналі).
   Учитель може виконати детальний запит до серверу, скориставшись кнопкою “Расширенный поиск” (“Детальный запрос”) титульної сторінки пошукового серверу. Цей запит дає змогу задати кілька умов пошуку інформації, щоб істотно звузити сферу пошуку і збільшити відсоток “влучень”. Умови пошуку можуть бути такими: місце пошуку інформації; максимальна кількість документів, які необхідно знайти; обмеження за часом створення документів; форма виведення; мова документа; режими пошуку; сортування знайденої інформації та ін.

Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.

 
< Попередня   Наступна >
 
Авторські реферати, курсові та дипломні роботи. Онлайн бібліотека підручників.
Studentam.net.ua © 2016