Studentam.net.ua
Реферати, курсові та дипломні роботи
Головна arrow Психологія arrow Психофізіологія діяльності (М.С.Корольчук) arrow Професійний відбір спеціалістів
08.12.2016
Платні роботи
Реферати
Курсові
Дипломні, магістерські ...
Онлайн бібліотека підручників
Біологічні науки
Валеологія
Екологія
Економічні науки
Етика та естетика
Землезнавство
Історія
Літературознавство
Педагогіка
Правознавство
Психологія
Соціальна робота
Корисні матеріали
Біографії
Розробки уроків
Статті
Друзі

Електронна бібліотека




Професійний відбір спеціалістів

Професійний відбір спеціалістів

   Розбудова України орієнтує кадри на науку та пріоритет якісних змін. Якість спеціалістів в першу чергу забезпечується ефективністю професійної орієнтації молоді, професійним відбором, а потім інтенсифікацією підготовки, всією системою навчання та виховання. Однак вирішення цієї державної справи потребує розв'язання ряду протиріч. Так, скоротився загальний приріст трудових ресурсів і значно зросло усвідомлення відповідальності професійного самовизначення юнаків; на фоні ускладнення техніки, збільшення інтенсивності праці значно виросли вимоги до людини, до її психофізіологічних та особистісних якостей; якісно змінюється і сама молодь: зростає рівень інформованості і особиста самовизначеність, самостійність та критичність суджень. Крім того, в останні роки спостерігається тенденція до зниження загального рівня здоров'я призовників, зростання нервово-психічних розладів. Тому сьогодні формальний перехід до визначення професійної орієнтації, відбору не є примусовим. Вирішувати ці складні проблеми можливо на державному рівні, на базі наукового аналізу, враховувати багато факторів як суспільного, так і особистого, соціально-психологічного характеру. Очевидно, що якісне покращання роботи в цьому напрямку неможливе без єдиної концепції професійного відбору та орієнтації, заснованій на державній програмі виховання (в сім'ї, школі, навчальному закладі) у молодих людей інтересу до діяльності та цілеспрямованій підготовці юнака до армії чи флоту або навчання у вищому навчальному закладі. Головне завдання системи професійного відбору - забезпечити якісне вирішення завдань з раціонального використання призовних ресурсів, створення умов для того, щоб кожний юнак зі вступом до ВВУЗу опинився на тому місці, яке найбільше відповідає його індивідуально-психологічним особливостям, оволодівав тією професією, в якій він одержить найбільше особисте задоволення та принесе максимальну користь державі.
   Свій та закордонний досвід використання професійного відбору свідчить про його високу виробничу, економічну ефективність. За нашими даними (1987-1991), він дозволяє зменшити відсів кандидатів з навчальних закладів у зв'язку з їх професійною непридатністю на 30-50%, підвищити надійність роботи систем управління на 10-25%, знизити аварійність на 40-70%, скоротити фінансові затрати на підготовку спеціалістів на 30-40%. Американські вчені стверджують, що завдяки введенню професійного відбору у навчальних закладах ВПС СІЛА тільки зниження відсіву курсантів з 75 до 36% дозволяє зекономити біля 6 млн доларів в підготовці кожних 100 льотчиків (Г.Армстронг, 1962). Таким чином, ефективність ПВ має декілька основних вимірів:
   - підвищення працездатності та безпечної діяльності спеціалістів, а значить підвищення працездатності;
   - значний економічний ефект, який дає ПВ;
   - збереження та раціональний розподіл трудових ресурсів держави (соціально-психологічний ефект).

Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.

 
< Попередня   Наступна >
 
Авторські реферати, курсові та дипломні роботи. Онлайн бібліотека підручників.
Studentam.net.ua © 2016