Studentam.net.ua
Реферати, курсові та дипломні роботи
Головна arrow Психологія arrow Психофізіологія діяльності (М.С.Корольчук) arrow Вимоги професії до особистості
04.12.2016
Платні роботи
Реферати
Курсові
Дипломні, магістерські ...
Онлайн бібліотека підручників
Біологічні науки
Валеологія
Екологія
Економічні науки
Етика та естетика
Землезнавство
Історія
Літературознавство
Педагогіка
Правознавство
Психологія
Соціальна робота
Корисні матеріали
Біографії
Розробки уроків
Статті
Друзі

Електронна бібліотека




Вимоги професії до особистості

Вимоги професії до особистості

   Важливим фактором, який визначає вимоги сучасної діяльності до спеціаліста, є зміни, що пройшли під впливом науково-технічного прогресу, пов'язані з принципово новими системами техніки, автоматизацією процесу управління, різким підвищенням інтенсивності навчальної роботи.
   Для того щоб проводити профорієнтаційну роботу і професійний відбір, необхідно знати професіограму, професійно важливі якості (ПВЯ) та індивідуально-професійні характеристики, які відрізняються між собою.
   За походженням (генезисом) можливо передусім виділити групу психофізіологічних якостей (особливості пам'яті, мислення, швидкості та точності рухів, рівень нервово-психічної стійкості, властивості нервової системи та ін.), які значною мірою мають природну, спадкоємну зумовленість соціально-психологічних якостей (мотиви, професійна спрямованість, суспільна та трудова активність, особливості спілкування та поведінки в колективі), які є продуктом життя та діяльності в суспільстві, тобто соціально зумовленими.
   Диференціація ПВЯ за даними критеріями має особливе значення на стадії підбору та використання адекватних методик виявлення та оцінки соціально-психологічних особливостей майбутніх спеціалістів.
   З врахуванням таких відмінностей особистості прийнято виділяти два види професійної психодіагностики: психофізіологічне дослідження та соціально-психологічне вивчення.
   Ще одним критерієм професійних вимог до індивідуальних характеристик особистості є здатність до швидкого тренування. Практичне значення вірної диференціації ПВЯ за даним критерієм визначається тим, що оцінюється рівень розвитку тих якостей особистості, які будучи професійно важливими, погано піддаються тренуванню, змінам в процесі навчання та практичної роботи. Виявлено, що в процесі навчання менш за все піддаються змінам характеристики психічних процесів та функцій, а також психологічний тип людини, моральні якості, деякі риси характеру (відповідальність, добросовісність, акуратність, скромність, дисциплінованість). Крім того, вивчаючи вимоги професій до особистості, можна їх узагальнити за рівнем спеціальності ПВЯ. В цьому відношенні доцільно відрізняти загальні професійні якості, що окреслюють успіх навчальної роботи всіх спеціалістів або ж великі їх групи (наприклад, керівників видів збройних сил) та спеціальні якості, активно включені в діяльність спеціалістів лише окремого профілю, випускників деяких вузів.
   З урахуванням рівня спеціальності повну ієрархію груп (рівнів) ПВЯ спеціалістів можна показати в такому вигляді:
   - якості, необхідні будь-якому сучасному спеціалісту;
   - якості, професійно важливі для випускників всіх навчальних закладів (будь-якого керівника);
   - якості, загальні для керівника того чи іншого напряму діяльності;
   - якості, що відображають своєрідність роботи керівника визначеного профілю професійної діяльності (командного, інженерного);
   - спеціальні якості, специфічні тільки для якогось вузу (конкретного спеціаліста).
   Найбільш загальні вимоги визначаються державними документами, які виходять з доктрини України. Класифікація спеціальностей та профілів діяльності представлені далі.

Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.

 
< Попередня   Наступна >
 
Авторські реферати, курсові та дипломні роботи. Онлайн бібліотека підручників.
Studentam.net.ua © 2016