Studentam.net.ua
Реферати, курсові та дипломні роботи
Головна arrow Психологія arrow Основи психології і педагогіки (А.В.Семенова, Р.С.Гурін, Т.Ю.Осипова) arrow 3.4.5. Процеси пам'яті
02.12.2016
Платні роботи
Реферати
Курсові
Дипломні, магістерські ...
Онлайн бібліотека підручників
Біологічні науки
Валеологія
Екологія
Економічні науки
Етика та естетика
Землезнавство
Історія
Літературознавство
Педагогіка
Правознавство
Психологія
Соціальна робота
Корисні матеріали
Біографії
Розробки уроків
Статті
Друзі

Електронна бібліотека




3.4.5. Процеси пам'яті

3.4.5. Процеси пам'яті

   Запам'ятовування — це процес пам'яті, завдяки якому відбувається закріплення нового через поєднання його з набутим раніше. Запам'ятовування завжди вибіркове. У пам'яті зберігається далеко не все, що діє на наші органи чуття. Вибірковість пам'яті залежить від мотиву, мети, установки, діяльності особистості.
   Відтворення — це процес пам'яті, внаслідок якого відбувається актуалізація закріпленого раніше змісту психіки через вилучення його із довгострокової пам'яті й переведення в оперативну. Відтворюючи в процесі відтворення різні етапи, можна розташувати їх у такому порядку: впізнавання, власне відтворення і згадування. Особливе місце посідають спогади — історична пам'ять особистості.
   Впізнавання — це відтворення якогось об'єкта в умовах повторного сприйняття.
   Згадування — відтворення образів нашого минулого, локалізованого в часі та просторі.
   Забування — процес, протилежний запам'ятовуванню. Забування часом допомагає "розвантажувати" пам'ять від багатьох непотрібних деталей і узагальнювати те, що запам'яталося, сприяючи його збереженню.
   Забування може бути пов'язане з такими чинниками:
   - дією негативної індукції, тобто сильні подразники під час запам'ятовування заважають утворенню нових зв'язків;
   - впливом до - чи післядіяльності, тобто відбувається витіснення менш актуальної інформації більш актуальною (проактивне і ретроактивне гальмування);
   - впливом позамежового гальмування від перенапруження відповідних клітин кори мозку.
   Ремінісценція — відстрочене відтворення тимчасово забутого матеріалу. Воно може бути повнішим, ніж відразу. Спостерігається частіше в дітей, ніж у дорослих.
   Збереження інформації. Чимало з того, що має для людини особливо важливе життєве значення, взагалі не забувається. Збереження завченого матеріалу після певного відтинку часу знаходиться в обернено пропорційному відношенні до обсягу цього матеріалу.
   Обсяг пам'яті для цілком нового матеріалу і матеріалу, що не має сенсу (склади, числа, слова іншомовного походження, нові терміни), дорівнює магічному числу Міл-лера (7±2). Воно вказує на кількість одиниць інформації, яку люди зазвичай утримують в пам'яті. Епітет "магічне" воно отримало завдяки тому, що характеристики обсягу уваги і сприйняття виявились у цих межах.
   Індивідуальні відмінності в процесах пам'яті виявляються:
   - у швидкості;
   - точності;
   - тривкості запам'ятовування;
   - готовності до відтворення.

Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.

 
< Попередня   Наступна >
 
Авторські реферати, курсові та дипломні роботи. Онлайн бібліотека підручників.
Studentam.net.ua © 2016