top_left_1

Studentam.net.ua

Курсові та дипломні роботи
top_right_1
top_left_2
top_right_2
top_left_3
top_right_3
3.4.5. Процеси пам'яті

3.4.5. Процеси пам'яті

   Запам'ятовування — це процес пам'яті, завдяки якому відбувається закріплення нового через поєднання його з набутим раніше. Запам'ятовування завжди вибіркове. У пам'яті зберігається далеко не все, що діє на наші органи чуття. Вибірковість пам'яті залежить від мотиву, мети, установки, діяльності особистості.
   Відтворення — це процес пам'яті, внаслідок якого відбувається актуалізація закріпленого раніше змісту психіки через вилучення його із довгострокової пам'яті й переведення в оперативну. Відтворюючи в процесі відтворення різні етапи, можна розташувати їх у такому порядку: впізнавання, власне відтворення і згадування. Особливе місце посідають спогади — історична пам'ять особистості.
   Впізнавання — це відтворення якогось об'єкта в умовах повторного сприйняття.
   Згадування — відтворення образів нашого минулого, локалізованого в часі та просторі.
   Забування — процес, протилежний запам'ятовуванню. Забування часом допомагає "розвантажувати" пам'ять від багатьох непотрібних деталей і узагальнювати те, що запам'яталося, сприяючи його збереженню.
   Забування може бути пов'язане з такими чинниками:
   - дією негативної індукції, тобто сильні подразники під час запам'ятовування заважають утворенню нових зв'язків;
   - впливом до - чи післядіяльності, тобто відбувається витіснення менш актуальної інформації більш актуальною (проактивне і ретроактивне гальмування);
   - впливом позамежового гальмування від перенапруження відповідних клітин кори мозку.
   Ремінісценція — відстрочене відтворення тимчасово забутого матеріалу. Воно може бути повнішим, ніж відразу. Спостерігається частіше в дітей, ніж у дорослих.
   Збереження інформації. Чимало з того, що має для людини особливо важливе життєве значення, взагалі не забувається. Збереження завченого матеріалу після певного відтинку часу знаходиться в обернено пропорційному відношенні до обсягу цього матеріалу.
   Обсяг пам'яті для цілком нового матеріалу і матеріалу, що не має сенсу (склади, числа, слова іншомовного походження, нові терміни), дорівнює магічному числу Міл-лера (7±2). Воно вказує на кількість одиниць інформації, яку люди зазвичай утримують в пам'яті. Епітет "магічне" воно отримало завдяки тому, що характеристики обсягу уваги і сприйняття виявились у цих межах.
   Індивідуальні відмінності в процесах пам'яті виявляються:
   - у швидкості;
   - точності;
   - тривкості запам'ятовування;
   - готовності до відтворення.

Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.

 
< Попередня   Наступна >

Замовити реферат, курсову або дипломну роботу

bottom_left
bottom_right
Studentam.net.ua © 2008-2020