Studentam.net.ua
Реферати, курсові та дипломні роботи
Головна arrow Психологія arrow Основи психології і педагогіки (А.В.Семенова, Р.С.Гурін, Т.Ю.Осипова) arrow 3.4.1. Психологічні теорії пам'яті
03.12.2016
Платні роботи
Реферати
Курсові
Дипломні, магістерські ...
Онлайн бібліотека підручників
Біологічні науки
Валеологія
Екологія
Економічні науки
Етика та естетика
Землезнавство
Історія
Літературознавство
Педагогіка
Правознавство
Психологія
Соціальна робота
Корисні матеріали
Біографії
Розробки уроків
Статті
Друзі

Електронна бібліотека




3.4.1. Психологічні теорії пам'яті

3.4.1. Психологічні теорії пам'яті

   Перша група теорій: асоціативний напрямок (від лат. associatio — сполучення, зв'язок). Принцип асоціативного зв'язку зводиться до такого: якщо певні психічні утворення виникли у свідомості одночасно або безпосередньо один за одним, то між ними виникає асоціативний зв'язок, і повторна поява якогось із елементів цього зв'язку обов'язково викликає у свідомості появу всіх його елементів.
   Як ми згадуємо щось, використовуючи, наприклад, "вузлик на пам'ять"? Ми наштовхуємося на вузлик; вузлик відсилає нас до тієї ситуації, в якій він був зав'язаний; ситуація нагадує про співрозмовника; від слів співрозмовника ми згадуємо тему розмови і, нарешті, приходимо до шуканого предмета.
   Гештальтизм (від нім. gestalt — образ) — друга група теорій пам'яті. Гештальт (образ) означає цілісну організацію, структуру, яка не зводиться до суми її складових. Основою утворення зв'язків тут визнається організація матеріалу, яка визначає й аналогічну структуру слідів у мозку за принципом ізоформізму, тобто подібності за формою. Наприклад, портрет за штрихами.
   Теорія діяльності — третій напрямок. Експериментально встановлено і доведено, що найпродуктивніше зв'язки утворюються й актуалізуються тоді, коли відповідний матеріал виступає як мета дії.
   Характеристики цих зв'язків — тривкість і лабільність (рухомість) — визначаються тим, яка значущість цих зв'язків в діяльності суб'єкта для досягнення цілей.
   Принцип цієї концепції: утворення зв'язків між різними уявленнями визначається не тим, який сам по собі запам'ятовуваний матеріал, а швидше тим, що з ним робить суб'єкт.

Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.

 
< Попередня   Наступна >
 
Авторські реферати, курсові та дипломні роботи. Онлайн бібліотека підручників.
Studentam.net.ua © 2016