Studentam.net.ua
Реферати, курсові та дипломні роботи
Головна arrow Психологія arrow Основи психології і педагогіки (А.В.Семенова, Р.С.Гурін, Т.Ю.Осипова) arrow 1.1. Предмет психології. Основні складові психології як науки
07.12.2016
Платні роботи
Реферати
Курсові
Дипломні, магістерські ...
Онлайн бібліотека підручників
Біологічні науки
Валеологія
Екологія
Економічні науки
Етика та естетика
Землезнавство
Історія
Літературознавство
Педагогіка
Правознавство
Психологія
Соціальна робота
Корисні матеріали
Біографії
Розробки уроків
Статті
Друзі

Електронна бібліотека




1.1. Предмет психології. Основні складові психології як науки

1.1. Предмет психології. Основні складові психології як науки

   Разом з філософією, соціологією та педагогікою психологія є наукою про людину та її життєдіяльність.
   Психологія — це наука про закономірності розвитку і функціонування психіки як особливої форми життєдіяльності. Отже, предметом психології є психічна діяльність людини, психічні процеси, стани, властивості людини; розкриття законів виникнення, розвитку і перебігу психологічної діяльності; становлення психічних властивостей людини; з'ясування життєвого значення психіки.
   Назва науки пішла від поєднання двох грецьких слів: "псюхе" (душа) і "логос" (вчення), що означає "наука про душу".
   Психологія як наука має низку особливостей: по-перше, психологія є наукою про найскладніше, що відоме людству, — вона має справу із властивістю високоорганізованої матерії, що називається психікою; по-друге, завдання психології складніші, ніж будь-якої іншої науки, оскільки тільки в ній зливається об'єкт і суб'єкт пізнання; по-третє, психологія є однією із наймолодших наук, умовно її становлення, як науки, пов'язують із 1879 p.; по-четверте, психологія має унікальне практичне значення для людини. Вона дає змогу: а) глибше пізнати себе, а отже, і змінювати себе; б) навчитися управляти своїми психічними функціями, діями та всією своєю поведінкою; в) добре розуміти інших людей і взаємодіяти з ними.
   Зрозуміло, що наукова психологія відрізняється від життєвої психології. На думку Ю.Б. Гіппенрейтер, їх співвідношення виявляється у такому:
   — на відміну від наукових, життєві знання більш конкретні, вони належать, як правило, до конкретних ситуацій, наукова ж психологія прагне до узагальнень, дає змогу виявити загальні закономірності розвитку особистості, групи;
   — життєві психологічні знання мають інтуїтивний характер, здобуваються найчастіше шляхом практичних проб, а наукові — більш раціонально;
   — життєва психологія, на відміну від наукової, має обмежені можливості для передачі інформації, оскільки життєвий досвід — конкретний та інтуїтивний;
   — наукова психологія має унікальний фактичний матеріал, недоступний жодному носію життєвої психології;
   — у науковій психології, на відміну від життєвої, використовується більш фундаментальний і різноманітний інструментарій для здобуття необхідних знань.
   До системи педагогічних і психологічних установ належать:
   1) Академія педагогічних наук України;
   2) Інститут психології імені Г.С. Костюка, Інститут дефектології та інші при АПН України;
   3) лабораторії;
   4) кафедри університетів, інститутів тощо.
   Понятійний, категоріальний апарат. Основними категоріями та поняттями психології є: психіка, свідомість, учіння, психічні процеси, діяльність, особистість, почуття, воля, характер, розвиток особистості тощо. На них будується психологія як наука.

Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.

 
< Попередня   Наступна >
 
Авторські реферати, курсові та дипломні роботи. Онлайн бібліотека підручників.
Studentam.net.ua © 2016