Studentam.net.ua
Реферати, курсові та дипломні роботи
Головна arrow Педагогіка arrow Основи шкільного виховання (І.О.Трухін, О.Т.Шпак) arrow РОЗДІЛ II. МЕТОДИ ВИХОВНОГО ВПЛИВУ ПЕДАГОГА НА ВИХОВАНЦІВ
04.12.2016
Платні роботи
Реферати
Курсові
Дипломні, магістерські ...
Онлайн бібліотека підручників
Біологічні науки
Валеологія
Екологія
Економічні науки
Етика та естетика
Землезнавство
Історія
Літературознавство
Педагогіка
Правознавство
Психологія
Соціальна робота
Корисні матеріали
Біографії
Розробки уроків
Статті
Друзі

Електронна бібліотека




РОЗДІЛ II. МЕТОДИ ВИХОВНОГО ВПЛИВУ ПЕДАГОГА НА ВИХОВАНЦІВ

РОЗДІЛ II. МЕТОДИ ВИХОВНОГО ВПЛИВУ ПЕДАГОГА НА ВИХОВАНЦІВ

   Метод — це засіб досягнення мети, певним чином впорядкована діяльність. У будь-якій сфері активності людина поступово накопичує досвід, що дозволяє виділяти найбільш суттєві та ефективні засоби досягнення успіху. Ті з них, які дають змогу вирішувати певну кількість однорідних завдань і мають узагальнений характер, називають методами. Існують методи пізнання і методи, що застосовуються в різноманітних сферах практичної діяльності. Визначення методів є одним із результатів розвитку наукового мислення і однією з умов прогресу у пізнанні світу та пристосування людини до навколишнього середовища. Кожен метод включає в себе і більш часткові засоби досягнення мети, тобто окремі прийоми.
   У процесі виховання також існують сталі і типові засоби досягнення мети — методи виховання. Усвідомлення педагогічною наукою цих методів, розуміння їх педагогічної та психологічної сутності, можливостей і перспектив розвитку сприяє подальшому вдосконаленню науки і практики виховання. Це стосується також визначення прийомів та форм, в яких застосовуються методи та прийоми.
   Треба відзначити, що у класифікації методів, прийомів і форм виховної роботи немає і не може бути повної одностайності і згоди між дослідниками. Постійний процес пізнання та творчості призводить до відкриття нових методів, прийомів, форм або розробки дефініцій. Існують різні варіанти класифікації тих самих явищ. Так, наприклад, одні дослідники відносять бесіду і диспут до методів, а інші розуміють їх як форми застосування певного методу. Кожна класифікація, якщо вона являє собою логічно обґрунтовану систему, має право на існування.
   У даному посібнику враховується класифікація попередніх дослідників вітчизняної методики виховної роботи, але існують новації, які відповідають уявленням автора. Система методів виховання подана у таблиці 1.

Таблиця 1. Система методів виховання

МЕТОДИ ФОРМУВАННЯ СВІДОМОСТІ ВИХОВАНЦІВ

Переконання
Навіювання

МЕТОДИ СТИМУЛЮВАННЯ ДОЦІЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ ВИХОВАНЦІВ

Методи позитивного підкріплення
Позитивна мовна або мімічна реакція педагога
Заохочення
Створення ситуації успіху

Методи негативного підкріплення
Негативна мовна або мімічна реакція педагога
Покарання
Організація змагання вихованців

МЕТОДИ ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВИХОВАНЦІВ

Пред'явлення вимоги
Вправляння
Контроль
Корекція поведінки вихованців
Організація самоврядування вихованців

МЕТОДИ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОВИХОВАННЯ УЧНІВ

Популяризація ідеї самовиховання
Консультативна допомога учням у процесі самовиховання

1. Методи формування свідомості вихованців
2. Методи стимулювання доцільної активності вихованців
3. Методи організації діяльності вихованців
4. Методи організації самовиховання учнів

Всі опубліковані на сайті матеріали належать їх авторам. Матеріали розміщено виключно для ознайомлення. Копіювання та використання інформації суворо заборонено.

 
< Попередня   Наступна >
 
Авторські реферати, курсові та дипломні роботи. Онлайн бібліотека підручників.
Studentam.net.ua © 2016